3 zalety naprawy opon na gorąco
Opony samochodowe narażone są na różnego typu uszkodzenia. Wymiana opon na nowe nie jest tania, więc często lepszą opcją jest naprawa. Obecnie najbardziej popularna jest metoda na gorąco, która z powodzeniem stosowana jest od wielu lat. Jakie są jej trzy podstawowe zalety? Dowiedz się już teraz.
Na gorąco usuniesz poważne uszkodzenia
Poważne uszkodzenie opony w samochodzie wcale nie musi być efektem dużej kolizji. Niejednokrotnie może być efektem najechania na kamień lub otarcia się o krawężnik. Metoda na gorąco, w przeciwieństwie do alternatywnej wulkanizacji na zimno, umożliwia usunięcie nawet naprawdę sporych uszkodzeń. Co więcej, metoda termiczna umożliwia również naprawę pęknięć ścian bocznych opony, co aktualnie nie jest możliwe przy użyciu innych technologii. W ten sposób można z powodzeniem naprawiać zarówno ogumienie do aut osobowych, jak i ciężarowych. Dzięki zastosowaniu specjalnej maszyny wulkanizator jest w stanie dokładnie pokryć miejsce pęknięcia, co przekłada się na dużą skuteczność napraw wykonywanych tą metodą.
Tańsze niż wymiana
Naprawa opon na gorąco jest zdecydowanie tańsza niż wymiana ich na nowe. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy uszkodzeniu uległa stosunkowo nowa opona, której przez najbliższe kilka lat w ogóle nie chcieliśmy wymieniać. Rozwiązanie to jest także często wybierane przez firmy, które zazwyczaj chcą optymalizować koszty eksploatacji ogumienia. Decydując się na naprawę, możemy zaoszczędzić nawet kilkaset złotych na jednej oponie. Metoda na zimno jest jeszcze tańsza, lecz jak zostało już wcześniej wspomniane, można ją stosować wyłącznie w przypadku uszkodzeń punktowych, powstałych na przykład w wyniku najechania na gwóźdź. W przypadku większych pęknięć zdecydowanie lepiej jest wybrać wulkanizację termiczną.
Rozwiązanie długoterminowe
Metoda na gorąco charakteryzuje się również bardzo dużą trwałością. Dobrzy specjaliści, których znajdziemy m.in. w serwisie opon MotoPasja24 w Lublinie, potrafią dobrać odpowiednią mieszkankę oraz podgrzać ją tak, by maksymalnie wydłużyć cykl życia opony. Dzięki temu naprawiona w ten sposób opona charakteryzuje nawet kilkukrotnie dłuższą trwałością od opon łatanych metodą na zimno, które najczęściej trzeba wymienić już po kilkunastu miesiącach od naprawy.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana