Artykuł sponsorowany

Co wpływa na koszt nadania przesyłki za granicę?

Co wpływa na koszt nadania przesyłki za granicę?

Chociaż potrafimy już przesyłać dokumenty, listy lub też tylko jakieś informacje w formie elektronicznej często bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, to najprawdopodobniej nigdy nie da się tego zrobić z obiektami materialnymi. Na razie teleportacja to jedynie ciekawy pomysł twórców powieści fantastyczno-naukowych, a jego praktyczna realizacja najprawdopodobniej nigdy się nie urzeczywistni. Tak więc realne, fizyczne przedmioty, rzeczy i towary w dalszym ciągu trzeba będzie dostarczać z miejsca na miejsce ogólnodostępnymi środkami transportu, a to przecież ma swoją cenę.

Za transport trzeba płacić

Laureat nagrody Nobla w dziedzinie Ekonomii z 1976 r., Milton Friedman wypowiedział kiedyś, cytowaną później przy wielu kwestię: Nie istnieje coś takiego jak darmowe obiady. My za nim możemy powiedzieć, że nie nie istnieje coś takiego jak darmowy transport. Nawet jeśli gdzieś można zjeść za darmo, czy przejechać się bez biletu, to koniec końców i tak ktoś gdzieś za to płaci.

Transport musi kosztować, co do tego nie może być żadnych wątpliwości. Samochody, samoloty, pociągi, statki to środki transportu, które trzeba wyprodukować, a to kosztuje. Kosztuje też paliwo do nich, części, naprawy, a wreszcie obsługa. Kosztuje praca spedytorów i praca kurierów. W efekcie tego muszą też kosztować przesyłki pocztowe i przesyłki kurierskie. Oczywiście koszty przesyłek mogą być różne, a o tym, od czego one zależą, mówili nam pracownicy firmy Eupaco z Mrokowa.

Czynniki, które mają wpływ na koszty realizacji przesyłki

Pomińmy tutaj wszelkie kwestie związane z podatkami, akcyzą i cłem, ponieważ opłaty z nimi związane, czy nam się to podoba, czy też nie, musimy uiszczać i nie mają one żadnego bezpośredniego związku z kosztami samego transportu. Co zatem wpływa na cenę samego nadania przesyłki? Tytuł niniejszego artykułu co prawda nawiązuje do towarów ekspediowanych za granicę, jednakże możemy temat uogólnić, jako że czynniki generujące koszty transportu i koszty przesyłek kurierskich są wszędzie takie same, niezależnie od tego, czy jakaś konkretna rzecz ma zostać przesłana do Koluszek w Polsce, na Łotwę, Litwę, Białoruś, Ukrainę, gdzieś na Antypody czy do Rosji, Ameryki, albo też do różnych krajów Unii Europejskiej.

Do głównych czynników wpływających na koszt przesyłki należą w głównej mierze: waga i rozmiary paczki, odległość, na którą jest nadawana oraz lokalne ceny usług transportowych, oraz paliw, które przecież mogą być różne w poszczególnych krajach lub regionach. Przy czym należy zwrócić także uwagę na fakt, że ceny przesyłek kurierskich i przesyłek pocztowych mogą się między sobą także różnić. Urzędy pocztowe różnych krajów to na ogół instytucje mocno zbiurokratyzowane w związku z czym ich stałe koszty funkcjonowania są zawsze dosyć znaczące. Prywatne firmy kurierskie nie posiadając żadnej zbędnej biurokratycznej nadbudowy, mogą oferować tutaj znacznie niższe ceny.

 

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.