Artykuł sponsorowany

DS 7 Crossback, czyli crossover marki DS

DS 7 Crossback, czyli crossover marki DS

Kupno samochodu może być dużym wyzwaniem, nie tylko dla młodych, ale również bardziej doświadczonych kierowców. Oferta sprzedawców jest bardzo szeroka, stąd podjęcie ostatecznej decyzji bywa trudne i wymaga sporo czasu na rozważenie wszystkich plusów i minusów danego zakupu. Pierwszą rzeczą, którą należy przemyśleć, jest pochodzenie auta – czy ma być ono nowe, prosto od dealera, czy może wcześniej używane.

Kwestia kosztów

Nie jest tajemnicą, że w Polsce kwitnie rynek wtórny samochodów – kierowcy kupują auta z drugiej ręki, ponieważ są one tańsze, niż nowe modele z tej samej kategorii. Innym argumentem przemawiającym za kupnem używanego samochodu jest to, że pojazdy bardzo szybko tracą na wartości. Mówi się często, że samochód od razu po wyjechaniu z salonu staje się wart połowę mniej. Nie jest to do końca prawda, jednak coś jest na rzeczy. Kupując samochód nowy, musimy liczyć się z tym, że nawet jeśli postanowimy sprzedać go po kilku miesiącach użytkowania, kwota którą za niego uzyskamy będzie znacznie niższa od tej, którą sami zapłaciliśmy. Nasze straty będą znacznie niższe, jeśli sprzedamy wóz, którego jesteśmy drugim właścicielem – oczywiście jest to generalna zasada, ostateczna wartość samochodu uzależniona jest od wielu czynników, między innymi wieku, stanu technicznego oraz wyposażenia auta.

Z drugiej strony warto pamiętać, że posiadanie samochodu używanego pociąga za sobą zazwyczaj wyższe koszty eksploatacyjne – mówi przedstawiciel firmy Auto Centrum Golemo, autoryzowanego dystrybutora marki DS – Chodzi tutaj między innymi o wyższe koszty ubezpieczenia oraz usuwania usterek, które wraz powtarzają się tym częściej, im starsze jest nasze auto. Jeśli kupimy samochód od osoby prywatnej, zwykle od razu po zakupie samochodu konieczne jest wykonanie pewnych napraw.

Cena = jakość?

Stereotypowe myślenie o samochodach używanych zakłada, że są to auta gorszej jakości, niż samochody nowe. Nie jest to do końca prawda. Warto pamiętać, że samochodem używanym jest każde auto, które miało już jednego właściciela, niezależnie od tego, ile czasu spędziło w jego posiadaniu. Niektóre egzemplarze na rynku wtórnym to modele całkiem świeże, wyprodukowane nawet w roku 2019, które z jakichś powodu nie spełniły oczekiwań poprzedniego posiadacza. Bardzo często na rynek wtórny trafiają wozy będące wcześniej własnością firm, które regularnie zmieniają floty pojazdów ze względów wizerunkowych, a nie technicznych. Ponadto salony sprzedające samochody używane dbają o to, by egzemplarze w ich ofercie przeszły gruntowną kontrolę przed trafieniem do sprzedaży. Podsumowując – samochody używanego niekoniecznie są gorszej jakości, niż nowe.

Co wybrać?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, jaki samochód – nowy czy używany – kupić. Wszystko zależy od naszych wymagań i potrzeb, możliwości finansowych czy też źródła, z którego kupujemy samochód. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy, które trzeba wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o zakupie.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.