Elementy wyposażenia skutera śnieżnego

Skuter śnieżny łączy w sobie zalety sań i zwykłego skutera. Początkowo był on nazywany saniami motorowymi. Dobry model jest dopasowany do jazdy zarówno po drogach, jak i bezdrożach. Świetnie radzi sobie nie tylko na śniegu, ale też na lodzie. Wszystko to sprawia, że pojazdy te cieszą się ogromną popularnością i coraz częściej można je spotkać w sklepach. A w co powinien być wyposażony taki skuter śnieżny i co warto o nim wiedzieć?
Skuter śnieżny – najważniejsze informacje
Skuter śnieżny może być przeznaczony dla jednej bądź dwóch osób. Model turystyczny jest wyposażony w silnik czterosuwowy, który nie zanieczyszcza środowiska naturalnego, a dodatkowo o wiele ciszej pracuje. Specjaliści zaznaczają, że wybierając właściwy, warto postawić na ten z kanapą dwuosobową, pojemnym bagażnikiem, podgrzewanymi manetkami, ale też oparciem. Ten ostatni element wpływa głównie na wygodne podróżowanie pasażera.
Ekspert z firmy TAURUS Sea Power zaznacza, że najlepsze modele mają konstrukcję z przednim zawieszeniem opierającym się na podwójnych wahaczach. Elementami odpowiadającymi za komfort jazdy są także szerokość gąsienicy i wysokość łopatek. Im szersze gąsienice tym bardziej stabilny pojazd, ale też zwiększone możliwości jego zastosowania. Z kolei wysokość łopatek odpowiada za tzw. „zbieranie” pojazdu tj. określa jego możliwości terenowe podczas przejazdów na głębokim śniegu.
Pożądanym elementem konstrukcji jest też bieg wsteczny – dobrze wybierać modele wyposażone w niego, gdyż zapewniają bardzo dużą wygodę poruszania się w terenie.
Jak wybrać właściwy skuter śnieżny?
Przed dokonaniem zakupu skutera śnieżnego warto sprawdzić markę i jej sieć serwisową. Idealnie, gdy firma ma serwis napraw w mieście bądź niedalekiej okolicy, a nie na drugim końcu Polski. Awarie zdarzają się w każdym pojeździe, a późniejsze trudności z naprawą mogą przysporzyć wiele niepotrzebnych nerwów.
Warto zwrócić także uwagę na prezentowaną moc. Im większa, tym większe możliwości jazdy. Należy jednak pamiętać, że im większe możliwe osiągi, tym mniejsze bezpieczeństwo – zwłaszcza gdy skuter jest prowadzony przed niedoświadczonego i nieodpowiedzialnego kierowcę. Zbawienne dla takich właścicieli okazują się blokady uniemożliwiające rozwijanie nadmiernych prędkości, nawet jeśli pojazd mógłby pokonywać trasę znacznie szybciej.
Elementem, na który warto jeszcze spojrzeć jest podwozie, tj. gąsienica i zęby na kołach. Te ostatnie powinny być równe, a okładziny łączące się z gąsienicą – nieużyte. Na rynku jest dostępny ich szeroki wybór. Dlatego, pomimo pozornego podobieństwa między poszczególnymi modelami, warto się przyjrzeć szczegółom, które mają przełożenie na jakość i bezpieczeństwo jazdy.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
woj. podkarpackie
Vag Serwis Łukasz Rzeszutek
Samochody - stacje obsługi, mechanicy36-072 Świlcza 467
-
woj. dolnośląskie
Lkw Serwis aut ciężarowych Zenon Zawada
Samochody - stacje obsługi, mechanicy51-129 Wrocław, Lekarska 4-6
-
woj. mazowieckie
Autocom Bis Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
Samochody - diagnostyczne usługi01-258 Warszawa, Wolska 225