Artykuł sponsorowany

Jakie alarmy stosuje się w samochodach?

Jakie alarmy stosuje się w samochodach?

Złodzieje aut nie próżnują, dlatego bardzo ważną rolę odgrywają odpowiednie zabezpieczenia pojazdów przed kradzieżą. Jednym z nich jest alarm samochodowy. W dzisiejszych czasach standardem są już rozwiązania, które zapewniają nie tylko sygnał dźwiękowy, ale też szereg dodatkowych funkcji i bardziej kompleksową ochronę. Jakie alarmy montuje się w samochodach?

Od autoalarmu analogowego do cyfrowego 

Wraz z postępem technologicznym swoje kompetencje i umiejętności rozwijają też złodzieje aut. W związku z tym alarmy samochodowe to jedne z najważniejszych zabezpieczeń pojazdów przed dostaniem się pojazdu w niepowołane ręce. Montowane jeszcze kilkanaście lat temu alarmy samochodowe tylko informowały sygnałem dźwiękowym o próbie kradzieży auta, ale całkowicie przed nią nie chroniły. Były to systemy analogowe stosowane w samochodach, które nie posiadały cyfrowej magistrali CAN lub w których służyła ona jedynie do komunikacji sterowników silnika. Mniej więcej od 2006 r. wiele się jednak zmieniło. Standardem stały się cyfrowe alarmy samochodowe oparte właśnie na magistrali CAN. Analogowe rozwiązania są już w dzisiejszych czasach wykorzystywane bardzo rzadko, głównie w starszych lub zabytkowych autach.

Cyfrowe autoalarmy podłączone pod magistralę CAN mogą być montowane fabrycznie, w salonie bądź już po zakupie samochodu. Oprócz emitowania sygnału dźwiękowego posiadają szereg dodatkowych funkcji. Można nimi operować za pomocą oryginalnego pilota do auta, co zapewnia dużą wygodę. Umożliwiają także otwieranie i zamykanie drzwi po wyłączeniu zapłonu oraz domykanie szyb. Są wyposażone również w immobiliser, który zabezpiecza przed niepożądanym uruchomieniem pojazdu. Dodatkowo mają funkcję prealarm, czyli informują krótkim sygnałem dźwiękowym osobę próbującą dostać się do samochodu, że jest on chroniony systemem alarmowym.

4 klasy autoalarmów 

Jeśli chodzi o poziom zabezpieczeń i wielość funkcji, na podstawie wytycznych Państwowego Instytutu Motoryzacji wyróżnia się 4 klasy alarmów samochodowych:

  1. Klasa popularna: obejmuje alarmy sterowane za pomocą pilota lub klucza, które posiadają czujniki otwarcia drzwi, maski i bagażnika, a także emitują sygnał dźwiękowy podczas próby kradzieży. Niestety, mają tylko jeden, stały kod do pilota.
  2. Klasa standardowa: w jej skład wchodzą alarmy ze zmiennym kodem, które mają co najmniej jedną blokadę silnika, syrenę z własnym zasilaniem i czujnik ochrony wnętrza. Oprócz sygnału dźwiękowego o próbie kradzieży informują migające światła awaryjne.
  3. Klasa profesjonalna: obejmuje alarmy z własnym, niezależnym źródłem zasilania i czujnikami wykonanymi z bardziej trwałych i odpornych na uszkodzenia materiałów. Kodowanie pilota i kluczyków w alarmach tej klasy jest bardziej skomplikowane. Dodatkowo są one wyposażone w większą liczbę zabezpieczeń: co najmniej 2 czujniki, które chronią nadwozie przed włamaniem oraz przynajmniej 2 blokady obwodów elektrycznych.
  4. Klasa ekstra: poza funkcjami, które mają systemy z klasy profesjonalnej, alarmy klasy ekstra posiadają czujnik położenia pojazdu, który informuje np. o próbie umieszczenia samochodu na lawecie, funkcję antynapadową czy system powiadamiania GSM.

Samo zakupienie systemu alarmowego oczywiście nie wystarczy. Aby dobrze spełniał swoją funkcję, musi być jeszcze odpowiednio zainstalowany i skonfigurowany. W tym pomagają fachowcy np. z firmy Stopol Group z Pruszkowa, która oferuje sprzedaż i montaż akcesoriów samochodowych.

Najbardziej nowoczesne alarmy samochodowe umożliwiają otrzymywanie informacji i powiadomień na telefon za pomocą specjalnej aplikacji. Dzięki temu uzyskuje się możliwie pełną ochronę i kontrolę nad swoim autem.

Co ciekawe, posiadanie systemu alarmowego w samochodzie umożliwia uzyskanie zniżek na ubezpieczeniu Auto Casco. Firmy ubezpieczeniowe wychodzą z założenia, że kradzież auta bez takiego zabezpieczenia jest dużo łatwiejsza, dlatego polisa w tym przypadku kosztuje więcej.   

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.