Materiał Partnera

Jakie formalności należy dopełnić, by oddać auto na skup?

Jakie formalności należy dopełnić, by oddać auto na skup?

Kupując nowy samochód często trzeba pozbyć się starego, który nie będzie już używany. Jednym ze sposobów na to, co zrobić ze starym samochodem jest oddanie go na skup. Jest to szczególnie korzystne rozwiązanie, jeśli auto nie jest do końca sprawne lub jest mocno wysłużone. Jednak zanim zdecydujemy się oddać auto na skup warto wiedzieć, jakie formalności się z tym wiążą.

Po pierwsze, profesjonalny skup

Przed oddaniem samochodu na skup aut warto zrobić rozeznanie, który z nich cieszy się dobrą opinią oraz jakie stawki oferuje. Niestety na rynku istnieje wiele firm zajmujących się skupem aut na sprzedaż lub złom, które nie zawsze są uczciwe. Warto mieć na uwadze, że jedyną legalną formą pozbycia się starego samochodu, szczególnie w przypadku złomowania jest oddanie go do odpowiedniego punktu, który przestrzega wszelkich norm prawnych związanych z ochroną środowiska. Oddając auto na skup od razu dostajemy gotówkę, co jest niewątpliwie największą zaletą dla sprzedającego.

Zabierz dokumenty

Jeżeli auto jest na tyle sprawne, że można nim dojechać do skupu to jak najbardziej można z tej opcji skorzystać. W innym wypadku warto zadzwonić i zapytać, czy skup dysponuje lawetą i będzie mógł odebrać samochód.

Należy pamiętać, że do sprzedaży będą potrzebne wszystkie dokumenty związane z samochodem, a więc dowód rejestracyjny, karta pojazdu, umowa kupna – sprzedaży oraz czytelny numer VIN. Oczywiście każdy pojazd oddawany na skup musi posiadać tablice rejestracyjne – mówi specjalista z łódzkiego Skupu Samochodów za Gotówkę Mateusz Caban.

Dlatego też, jeżeli chce się szybko sprzedać samochód warto właściwie się przygotować. Po oddaniu auta otrzymujemy gotówkę oraz odpowiednie oświadczenie potwierdzające przyjęcie pojazdu przez pracowników skupu.

Zgłoś sprzedaż do ubezpieczyciela i wyrejestruj pojazd

Ostatnim krokiem, jaki należy zrobić po oddaniu auta na skup to jego wyrejestrowanie. W tym celu z oświadczeniem potwierdzającym sprzedaż oraz unieważnienie tablic rejestracyjnych, które otrzymuje się w skupie aut należy udać się do odpowiedniego wydziału urzędu komunikacji miejskiej. Ponadto w terminie najpóźniej 14 dni od sprzedaży auta należy ten fakt zgłosić ubezpieczycielowi. Jest to o tyle ważne, że niektóre polisy ubezpieczeniowe wznawiają się automatycznie po danym okresie i mimo, że nie posiadamy samochodu będziemy zobowiązani do opłaty składek. W przypadku, jeżeli samochód będzie przez kogoś użytkowany za wszelkie szkody spowodowane przez nowego właściciela może zostać obciążona polisa ubezpieczeniowa poprzedniego.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję