Jazda z uszkodzoną maglownicą. Możliwe zagrożenia
Usterki w zakresie układu kierowniczego samochodu najczęściej wiążą się z jego dużym zużyciem. Użytkowanie maglownicy jest jednak nieuniknione – ulega ona powolnej eksploatacji podczas każdego przemieszczania się pojazdem – a dokładniej podczas obrotu kierownicy. Nie ma możliwości bezruchu kierownicy podczas jazdy, nawet jadąc na wprost, jej ruch jest nieunikniony – choć często ledwo zauważalny.
Maglownica samochodowa – jak trwałe jest wyposażenie?
Maglownica w każdym samochodzie ma pewien okres „funkcjonowania” bez usterek – średnio wynosi on około 10 lat lub do 200 tysięcy kilometrów. Żywotność i maksymalna ilość kilometrów mogą jednak zostać przedłużone. Wówczas konieczne będzie wykonanie regeneracji lub naprawy tego elementu. Jedną z głównych przyczyn pojawienia się usterek maglownicy są przede wszystkim nierówności na drodze. Dlatego zaleca się, aby wybierać do jazdy te drogi, których jakość jest odpowiednia – o ile oczywiście jest to możliwe.
W jaki sposób rozpoznać uszkodzenie maglownicy?
Jednym z najczęściej pojawiających się objawów uszkodzonej maglownicy jest stukanie podczas wykonywania skrętu. W rzadszych przypadkach można je również usłyszeć podczas jazdy na wprost. Stuki w tych sytuacjach spowodowane są luzami. To jednak niejedyny minus. Popsucie tego elementu w samochodzie jest uciążliwe dla kierowcy i skutkuje:
- obniżeniem komfortu jazdy,
- zmniejszeniem precyzji prowadzenia pojazdu.
- Najważniejsze, aby nie bagatelizować pierwszych objawów wskazujących na uszkodzenie tego istotnego elementu pojazdu. Wcześniej podjęta akcja u mechanika umożliwia uniknięcie dalej postępujących i dużo bardziej kosztownych usterek. Wiele osób zastanawia się jednak, czy jazda z uszkodzoną maglownicą jest możliwa – ze względu na fakt, że traktują uszkodzenie jako zwykły stukot podczas skrętu. Jeżeli jednak do maglownicy dostanie się zabrudzenie, może wywołać korozję, która może doprowadzić do awarii zębnika – to wpływać będzie na pozostałe elementy układu kierowniczego – wyjaśnia specjalista z firmy AutoUkład Andrzej Siwiec. Uszkodzenie maglownicy może więc przekładać się na ogólne problemy w przekładni kierowniczej, zniszczenie uszczelnień, czy zużycie pompy hydraulicznej. Jazda z takimi awariami w samochodzie jest niebezpieczna. Może doprowadzić do realnego zagrożenia w ruchu drogowym.
Usterka maglownicy – jak jej zaradzić?
Problemy związane z maglownicą to jedne z najczęstszych przyczyn wizyt u mechanika. Związane są one przede wszystkim ze złym stanem dróg w Polsce, przez co element ten znacznie szybciej ulega zużyciu. W zależności od stopnia uszkodzenia możliwe jest wykonanie regeneracji lub wymiana elementu. Co zrobić w sytuacji, kiedy podejrzewa się problem z tym elementem? Przede wszystkim warto pamiętać, że rozwiązywanie problemu na własną rękę nie jest najlepszym wyjściem z tej sytuacji. Sprawę naprawy samochodu warto powierzyć specjalistom. Odpowiedni zakład mechaniczny ustali, w czym tkwi problem, a następnie doradzi, czy lepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego elementu, czy może przeprowadzenie regeneracji.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana