Kiedy konieczna jest regeneracja wtryskiwaczy w aucie?
Wtryskiwacze to ważny element każdego silnika napędzanego benzyną lub ropą. Ich zadaniem jest podawanie paliwa do komory spalania pod odpowiednio wysokim ciśnieniem. Od ich działania zależy więc praca silnika, a także bezpieczeństwo jazdy dlatego, kiedy tylko zaczynają się problemy, należy od razu reagować. W jaki sposób? W wielu wypadkach najlepszym wyjściem jest regeneracja wtryskiwaczy.
Kiedy potrzebna jest regeneracja wtryskiwaczy?
O tym, że wtryskiwacze zaczynają szwankować, świadczą różne symptomy. Do mechanika powinieneś się wybrać, gdy zaobserwujesz choćby jeden z poniższych objawów:
- problem z odpalaniem zimnego silnika,
- świecenie co jakiś czas kontrolki check engine,
- nagły wzrost zużycia paliwa,
- spadek mocy silnika,
- białe lub czarne spaliny wydostające się z wydechu podczas jazdy lub przy rozruchu,
- gaśnięcie silnika po nagrzaniu,
- problemy z wyłączeniem silnika,
- metaliczne stukanie dobiegające z pracującego silnia.
Każdy z wymienionych problemów może wskazywać, że konieczna jest regeneracja wtryskiwaczy.
Jak przebiega regeneracja wtryskiwaczy?
Proces regeneracji wtryskiwaczy obejmuje kilka czynności:
- demontaż,
- czyszczenie myjką ultradźwiękową,
- złożenie,
- regulacja,
- testy.
Niekiedy okazuje się, że należy wymienić jakiś element, co również można zrobić przy okazji regeneracji, jednak trzeba za niego dodatkowo zapłacić.
Firma DEKAR z Radomia oferuje regenerację wtryskiwaczy 1-sprężynowych, 2-sprężynowych oraz nowoczesnych, typu Common Rail.
Regeneracja czy wymiana wtryskiwaczy? Co lepsze?
Regeneracja wtryskiwaczy stanowi alternatywę dla ich wymiany. Niektórzy nie są jednak przekonani, że jest to dobre rozwiązanie. Prawda jest taka, że regeneracja przywraca 100% sprawność wtryskiwaczom, a przy tym jest zdecydowanie tańsza niż wymiana. Dotyczy to zwłaszcza nowoczesnych wtryskiwaczy typu Common Rail, które mają to do siebie, że są delikatne i dość łatwo ulegają uszkodzeniom albo zatkaniu. Regeneracja przestaje się opłacać jedynie wtedy, gdy do wymiany jest tak wiele elementów, że koszt byłby prawie równy wymianie całego układu. Takie sytuacje nie zdarzają się jednak często.
Kiedy już pojawią się problemy, wizyta u mechanika staje się koniecznością, ale sporo można zrobić, żeby oddalić ten moment w czasie. Aby wtryskiwacze jak najdłużej działały bez zarzutu, warto od początku używać oleju i paliwa dobrej jakości oraz pamiętać o wymianie filtrów w okresach wskazanych przez producenta. Dobrze jest też uważać na styl jazdy, by nie była zbyt gwałtowna. Dzięki temu łatwiej będzie odwlec konieczność regeneracji wtryskiwaczy.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana