Artykuł sponsorowany

Kiedy rozrusznik wymaga regeneracji? - Objawy uszkodzonego rozrusznika

Kiedy rozrusznik wymaga regeneracji? - Objawy uszkodzonego rozrusznika

Rozrusznik to ważny podzespół każdego pojazdu. Ma wpływ na komfort jego użytkowania. Bez niego uruchomienie jednostki napędowej jest niemożliwe. Zdarza się, że odmawia on posłuszeństwa lub pracuje w nietypowy sposób. Mogą się do tego przyczynić niskie temperatury w okresie zimowym, ale również awarie, którym ulega ten element. Dowiedz się, jak je rozpoznać!

Gdy rozrusznik nie reaguje…

Jedną z najczęściej występujących usterek jest brak reakcji na przekręcanie kluczyka lub wciskania startera w samochodzie. Rozrusznik nie wydaje charakterystycznych dla siebie odgłosów, nie powoduje uruchomienia silnika. Zwykle wiąże się to z przygaśnięciem kontrolek na desce rozdzielczej. Na ogół wina leży po stronie akumulatora, który nie jest naładowany w odpowiednim stopniu. Przyczyną może być również uszkodzony przewód łączący rozrusznik ze stacyjką. Warto wówczas również sprawdzić stan elektromagnetycznego włącznika rozrusznika. Jak podkreślają specjaliści firmy TRUCK–MAR, często zdarza się również, że rozrusznik nie uruchamia się i wydaje dziwne stukania. W takich sytuacjach na ogół diagnozuje się uszkodzenie elektromagnesu lub zawieszenie szczotek. Rzadziej jest to skutek awarii uzwojenia lub stojana. Warto to sprawdzić w specjalistycznym warsztacie samochodowym.

Inne przyczyn awarii rozrusznika

Regeneracja rozrusznika może być konieczna również w innych przypadkach. Jeśli element ten „zaskakuje”, ale nie obraca wałem korbowym, może się to wiązać z różnymi przyczynami. Na ogół powodem takiej sytuacji jest uszkodzenie koła zębatego, wieńca lub koła zamachowego. Jeśli zaobserwuje się małą prędkość omawianego elementu, warto sprawdzić, czy klemy na akumulatorze są właściwie podłączone i czyste. Może to być również skutek uszkodzenia przewodów oraz występowania przerw w obwodzie elektrycznym wirnika lub stojana. Uszkodzeniu mogły ponadto ulec wirnik, szczotki lub silniczek rozrusznika. Z kolei gdy rozrusznik pracuje głośniej niż zwykle, może to świadczyć o awarii koła zębatego bądź jego odpowiedników na wieńcu koła zamachowego. Hałas może generować również nadmiernie wyeksploatowany bendiks. Jeśli podzespół ten pracuje nawet po tym, jak kierowca wyłączy kluczyk, należy ocenić styki w elektromagnesie oraz stan zespołu sprzęgającego koło zębate i koło zamachowe.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.