Lakierowanie samochodu zabytkowego krok po kroku
Lakierowanie to niezbędny etap renowacji klasycznego samochodu. Wielu osobom wydaje się, że wystarczy pomalować auto farbą i gotowe. W rzeczywistości proces ten składa się z wielu etapów, a wszystkie z nich są niezbędne, aby pojazd prezentował się, jak należy. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak przebiega lakierowanie samochodu zabytkowego krok po kroku.
Przygotowanie do lakierowania samochodu zabytkowego
Pierwszym etapem przygotowań do lakierowania samochodu zabytkowego są dokładne oględziny karoserii. Należy sprawdzić, w jakim stopniu rdza uszkodziła nadwozie, a następnie usunąć ogniska korozji i ewentualne wgniecenia. Nieodzowne może być uzupełnienie ubytków poprzez wspawanie nowych elementów w miejsca zniszczone przez rdzę.
Przed lakierowaniem karoserię trzeba dokładnie wyczyścić i odtłuścić. Świeża warstwa lakieru nałożona na nieoczyszczoną powierzchnię będzie wyglądać nieestetycznie, a po jakimś czasie może zacząć odpadać płatami. Czyszczenie można przeprowadzić w sposób ręczny, mechaniczny lub chemiczny, a odtłuszczanie najlepiej wykonać za pomocą specjalnego preparatu.
Po umyciu karoserii niezbędne jest zastosowanie podkładu. Wyrównuje on drobne nierówności, kryje warstwy gruntu antykorozyjnego i wytwarza międzywarstwę umożliwiającą uzyskanie odpowiedniego efektu lakierowania. Po nałożeniu kilku warstw podkładu należy umyć karoserię i usunąć przykręcone części, takie jak klamki, pod którymi gromadzi się brud.
Właściwe lakierowanie samochodu zabytkowego
Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności zabytkowe auto jest gotowe do właściwego lakierowania. W zależności od upodobań klienta stosuje się lakiery autentyczne, doskonale imitujące te stosowane przed laty, lub nowoczesne. Szeroki wybór farb oferuje na przykład firma zajmująca się renowacją samochodów zabytkowych Carblast. Współpracuje ona z firmą NOVOL, która wykonuje dla niej lakiery retro na indywidualne zamówienie.
Lakierowanie samochodu zabytkowego zaleca się przeprowadzić w komorze suszarniczo-lakierniczej. Gwarantuje to wysoką jakość malowania oraz oszczędność materiałów. Suszenie lakieru w kabinie odbywa się w bardzo wysokiej temperaturze, co sprawia, że uzyskana powłoka jest twarda i trwała. Lakierowanie samochodów zabytkowych kończy się polerowaniem, które pozwala usunąć wtrącenia lakiernicze, wygładzić powierzchnię karoserii oraz nadać jej odpowiedni połysk. I voilà – lakier wygląda tak, jakby auto dopiero co zjechało z linii produkcyjnej.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana