Materiał Partnera

Metody naprawy plastikowych elementów nadwozi pojazdów

Metody naprawy plastikowych elementów nadwozi pojazdów

Naprawa plastikowych elementów nadwozia dla wielu osób wydaje się niemożliwa. Kierowcy sądzą, że w takim przypadku jednym wyjściem jest wymiana konkretnej części. Na rynku proponuje się dziś usługę spawania plastikowych elementów, która stanowi nowoczesną metodę łączenia tworzyw sztucznych. Dzięki niej można zespawać zderzaki, błotniki, uchwyty i obudowy lamp oraz części reflektorów. Czy istnieją alternatywne, lepsze rozwiązania?

Oszczędna i sprawdzona naprawa plastikowych elementów nadwozia

Nowoczesne spawanie plastikowych części nadwozia jest najskuteczniejszym sposobem radzenia sobie z uszkodzeniami tego rodzaju. – Spawanie plastikowych części wykonuje się przy stosunkowo niewielkich uszkodzeniach . Jest to metoda bardzo oszczędna, którą stosuje się, gdy koszt zakupu nowego lub używanego elementu znacznie przewyższa kwotę naprawy danej części. Spawanie może być też alternatywą dla używania tańszych zamienników, takich jak zderzaki i błotniki, których jakość wykonania nie zawsze dorównuje oryginałowi. Spawanie jest bardzo skutecznym sposobem łączenia zepsutych i pękniętych części, ponieważ element nie traci swoich właściwości. Trzeba jednak posiadać fachową wiedzę, aby taka naprawa przebiegła bez komplikacji – tłumaczy właściciel GAMPCAR Serwis.

Alternatywą dla spawania jest klejenie plastikowych elementów nadwozia. To rozwiązanie zazwyczaj jest jednak zawodne. Nawet profesjonalne preparaty, które mają złączyć ze sobą różne elementy, po czasie okazują się zbyt słabe. Poza tym sklejone części nie prezentują się zbyt estetycznie. W przypadku drobnych rys i przetarć często stosuje się też lakierowanie SPOT plastikowych elementów samochodu. Dziury wypełnia się z kolei masą utwardzaną chemicznie. Jednak to właśnie innowacyjne spawanie tworzyw sztucznych zaczyna zdobywać coraz większą popularność, gdy chodzi o pęknięcia i widoczne uszkodzenia.

W jaki sposób spawa się plastik?

Na początku dokładnie oczyszcza się powierzchnię, która ma być spawana. Następnie szlifuje ją, aby pozbyć się wszystkich zabrudzeń. Potem, jeśli jest taka potrzeba, nanosi się chemiczne środki otłuszczające i czyszczące. Na końcu dobiera odpowiedni kolor tworzywa, które ma służyć jako spoiwo w procesie spawania. Naprawa plastikowych elementów nadwozia bazuje na optymalnej temperaturze podczas pracy. Trzeba ustawić ją tak, by nie doszło do przegrzania i uszkodzenia materiału. Sama metoda jest szybka, stosunkowo tania i efektywna.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję