Artykuł sponsorowany

Na czym polega diagnostyka komputerowa auta i kiedy warto ją przeprowadzić?

Na czym polega diagnostyka komputerowa auta i kiedy warto ją przeprowadzić?

Współczesne samochody stanowią niezwykle rozbudowane układy, których technologia wymaga stworzenia systemu sprawnie zbierającego dane. Takim rozwiązaniem jest diagnostyka komputerowa, polegająca na podłączeniu testera diagnostycznego do komputera pokładowego samochodu. Zastosowanie jej pomaga skrócić proces oceny stanu technicznego auta i szybciej zaleźć czynnik odpowiadający za jego usterkę.

Jak przebiega diagnostyka komputerowa pojazdów?

Jednymi z najważniejszych urządzeń w samochodach są komputery wewnętrzne mające na celu sterowanie silnikiem i innymi elementami oraz monitorowanie działania poszczególnych układów i podzespołów. Komputery te wyposażone są w czujniki, których zadaniem jest zbieranie i analiza danych dotyczących np. ciśnienia paliwa, działania świateł czy stopnia zużycia części układu hamulcowego. Kiedy jakiś parametr przekroczy dopuszczalne normy, komputer zapisuje kod błędu. Po podłączeniu komputera diagnostycznego na monitorze zostaje wyświetlona lista błędów, co stanowi podstawę do znalezienia usterki. Pozwala to również wyeliminować ew. problemy związane z użytkowaniem samochodu i usprawnić jego działanie w przyszłości.

Kiedy warto skorzystać z diagnostyki komputerowej auta?

Często pierwszą informacją, która skłania użytkownika do podjęcia diagnostyki, jest świecąca się kontrolka komunikująca o błędzie. Informuje ona o nieprawidłowości, jednak nie mówi ona nic o przyczynach usterki. Dziś kierowcy w takich sytuacjach nie są zdani na siebie, ale mogą skorzystać z usług serwisu lub doświadczonego Mechanika Samochodowego. Metody takie jak diagnostyka samochodowa pozwalają na to, aby szybko porównać rzeczywiste parametry samochodu z tymi określonymi przez producenta i znaleźć źródło awarii. Pozwala to też uniknąć kosztów związanych z niepotrzebnymi naprawami, kiedy np. przyczyny usterki zostały błędnie określone.

Sposób do szybkiego znajdowania usterek.

Warto np. skorzystać z niej także przy okazji kupna auta, szczególnie jeżeli szukamy samochodu na rynku wtórnym. Sprzedający często próbują ukrywać przed potencjalnymi kupującymi faktyczny stan techniczny oraz wiek pojazdu, tym bardziej że wiele problemów nie musi być widoczne gołym okiem. Diagnostyka komputerowa auta pozwoli na zweryfikowanie jego stanu oraz prawdomówności sprzedającego. Sprawdza się także w badaniu problemów, które są wieloczynnikowe. Mogą one wynikać ze zmiany działania więcej niż jednej części pojazdu, których samodzielnie znalezienie przez użytkownika, zajęłoby znacznie więcej czasu.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.