Materiał Partnera

Najczęściej stosowane bazy pod lawety i ich charakterystyka

Najczęściej stosowane bazy pod lawety i ich charakterystyka

Autolawety to specjalistyczne pojazdy wykorzystywane przez firmy zajmujące się pomocą drogową. Służą najczęściej do przewozu samochodów uszkodzonych na skutek kolizji drogowych lub unieruchomionych z powodu awarii. Można też nimi transportować auta zabytkowe oraz pojazdy bez ważnych dokumentów. Choć dla laika wszystkie wyglądają podobnie, to jednak różnią się rodzajem platform załadunkowych oraz podwoziami. Warto, więcej dowiedzieć się, jakie są najlepsze bazy pod autolawety.

Czym jest baza pod lawetę?

Używając pojęcia „baza pod lawetę”, producenci autolawet mają na myśli podwozie pojazdu, na którym została ona zbudowana. Najczęściej do budowy lawet wykorzystuje się podwozia popularnych samochodów dostawczych. Po wielu modyfikacjach podwozia zabudowuje się specjalnymi platformami załadunkowymi. Ze względu na konieczność transportowania różnych pojazdów dostępne są platformy w kilku wariantach. Najbardziej powszechne są platformy hydrauliczne z wyciągarką samochodową. Do transportu pojazdów o niskim zawieszeniu, np. sportowych wykorzystuje się lawety o niewielkim kącie nachylenia wjazdu. Dostępne są również specjalne lawety z zabudową kontenerową. Wszystkie rozwiązania doskonale sprawdzają się podczas przewozu pojazdów pod jednym warunkiem. Muszą być zbudowane na solidnych i niezawodnych podwoziach.

 „Wybór bazy pod autolawetę – dowiadujemy się od pracownika firmy Kegger zajmującej się produkcją autolawet i autotransporterów – nie jest łatwy, zwłaszcza gdy rozważa się wynikające z niego korzyści. Należy brać pod uwagę ładowność pojazdu, przydatność do konkretnej działalności gospodarczej, moc, a także koszty eksploatacji. Wielu klientów kieruje się także sentymentem do poszczególnych marek. Jedno jest ważne. Baza pod autolawetę musi być na tyle solidna, by służyć przez wiele lat, zwłaszcza że pracują one najczęściej w trudnych warunkach i pod dużym obciążeniem. Nasza firma kieruje się tym przesłaniem i dlatego wykorzystuje podwozia najlepszych pojazdów”.

Niemiecka precyzja i wytrzymałość – Mercedes i Opel

·      Mercedes Sprinter to gwiazda wśród pojazdów dostawczych. Niemiecka solidność połączona z precyzją wykonania i nowoczesnymi technologiami sprawia, że jest to najlepszy wybór pod budowę autolawety. Mercedes Sprinter oferuje dużą kompatybilność z wieloma rampami najazdowymi. Bogaty wybór mocnych silników pozwala na przygotowanie lawet do transportu większych lub mniejszych pojazdów. Słynna niemiecka solidność potwierdza się przy wyborze Mercedesa Sprintera.

·      Opel do druga niemiecka firma, której pojazdy dostawcze wykorzystywane są do różnych zadań. Bazuje na tej samej ramie co Renault Master. Lawety zbudowane na bazie Opla Movano to także wytrzymałe i solidne konstrukcje. Znakomite warunki trakcyjne, duża gama silników i nowoczesne wyposażenie kabiny sprawiają, że popularność tych pojazdów daje się łatwo zauważyć na polskich drogach. Dużą zaletą tych pojazdów jest ich niska cena przy dużych walorach użytkowych.

Producenci włoscy – Fiat i Iveco

·          Iveco jest cenionym producentem samochodów dostawczych. Model Iveco Daily jest sprawdzoną od wielu lat bazą pod budowę autolawet. Pojazdy te znane są i cenione za dużą wytrzymałość i dobre cechy użytkowe. Dostępne silniki wysokoprężne zapewniają wystarczającą moc, a przy tym są wytrzymałe oraz oszczędne. Przebiegi pojazdów Iveco Daily mogą śmiało przekraczać 500 000 km.

·          Fiat jest znanym producentem aut osobowych i dostawczych. Pojazdy tej marki cenione są za dobrą jakość oraz przystępne ceny. Dostawcze Ducato to pojazdy przeznaczone do ciężkich zadań w firmach transportowych, kurierskich i różnego rodzaju serwisach. Znakomicie nadają się do budowy lawet samochodowych. Dysponują tą samą paletą silników, które dostępne są w Iveco Daily.

Bazy innych producentów

·          Volkswagen Crafter używany jest również jako baza pod autolawety. Jest to rozwiązanie pozwalające na korzystanie z solidnego pojazdu do transportu aut. Jednak jego cena jest stosunkowo wysoka. VW Crafter cieszy się popularnością, zwłaszcza przez amatorów tej marki i ceniony jest za ekonomiczne silniki i duży komfort jazdy. Pewną niedogodnością jest stosowanie niezbyt trwałych silników 2,0 TDI. Jest to podwozie do budowy lawet o mniejszych ładownościach.

·          Renault Master to francuska propozycja pojazdów dostawczych. Są to samochody, które oferują dużą ładowność oraz dają możliwość montażu wszechstronnej zabudowy z miejscem na skrzynię narzędziową i niezbędne akcesoria. Mastera można wyposażyć w dużą platformę załadunkową, a kabiny w niektórych wersjach mają nawet miejsce do spania dla kierowcy, co czyni autolawetę pojazdem bardzo praktycznym.

Autolawet na podwoziach dobrych producentów samochodów dostawczych łatwo wyposażyć we wszystkie nowoczesne systemy niezbędne do bezpiecznego i wygodnego transportu pojazdów. Wybór najlepszego rozwiązania zależy od indywidualnych oczekiwań oraz potrzeb użytkowych i możliwości ekonomicznych firmy zamawiającej autolawetę.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję