Materiał Partnera

Podnośniki podpodłogowe i kolumnowe polecane do obsługi samochodów elektrycznych

Podnośniki podpodłogowe i kolumnowe polecane do obsługi samochodów elektrycznych

Odeszły w niepamięć czasy, w których dominowały obskurne i ubogo urządzone warsztaty samochodowe. Współczesne serwisy wyposażone są w nowoczesne narzędzia i urządzenia warsztatowe, komputerowe systemy diagnostyczne oraz instalacje zapewniające komfort pracy i wysoki poziom bezpieczeństwa. Niewątpliwie jednym z ważniejszych elementów wyposażenia dobrego warsztatu samochodowego są podnośniki, a w szczególności podnośniki podpodłogowe i kolumnowe. Przeczytaj i dowiedz się, jakie mają zastosowanie przy obsłudze pojazdów elektrycznych.

O podnośnikach ogólnie i w kilku słowach

Podnośniki warsztatowe to niezbędne w pracy każdego serwisu samochodowego urządzenie pozwalające na komfortowy dostęp do elementów podwozia pojazdu. Podnośni samochodowe przeznaczone są do unoszenia nie tylko samochodów osobowych, ale także aut dostawczych, samochodów ciężarowych, quadów, motocykli i innych pojazdów. Dzięki swojej konstrukcji umożliwiają mechanikom wygodną pracę oraz wykonywanie napraw większości podzespołów i wymianę części zawieszenia, silnika i innych układów, a także prowadzenie serwisu ogumienia.

Podnośniki podpodłogowe i kolumnowe – krótki przegląd

Podnośniki podpodłogowe to urządzenia montowane pod posadzką warsztatu. Ich konstrukcja opiera się na stabilnych kolumnach ukrytych pod powierzchnią podłogi w specjalnych wodoodpornych kasetach. Są to urządzenia umożliwiające podnoszenie samochodów osobowych oraz ciężarowych o masie do 6.5 tony. Podnośniki podposadzkowe znajdują zastosowanie w warsztatach o niewielkiej powierzchni. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość ich chowania pod podłogę w momentach, gdy nie są używane.

Drugim popularnym rodzajem urządzeń warsztatowych do podnoszenia pojazdów są podnośniki kolumnowe. Ich konstrukcja wspiera się na jednej, dwóch lub większej ilości kolumn. Podnośniki dwukolumnowe wykorzystywane są najczęściej w warsztatach mechanicznych, serwisach wulkanizacyjnych lub stacjach kontroli pojazdów do napraw samochodów o masie do 6,5 tony. Przy cięższych pojazdach stosuje się podnośniki czterokolumnowe, a nawet o sześciu lub ośmiu kolumnach. Podnośniki samochodowe dostępne są w wersji śrubowej lub z napędem elektrohydraulicznym.

Podnośniki warsztatowe a auta elektryczne

Samochody elektryczne są zazwyczaj sporo cięższe od pojazd napędzanych silnikami spalinowymi, co ma znaczący wpływ na organizację stanowiska obsługi. Wynika to z masy akumulatorów, w które auta są wyposażone. Pojazdy elektryczne mają także płaską lub prawie płaską powierzchnię podwozia. Umieszczone są tam baterie litowo-jonowe oraz systemy ogrzewania i chłodzenia. Mimo że podwozia są dobrze chronione, to należy zwracać szczególną uwagę przy podnoszeniu pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup specjalnie zaprojektowanych podnośników dla samochodów elektrycznych lub stosowanie modyfikacji typowych podnośników warsztatowych.

„Standardowe podnośniki kolumnowe lub podposadzkowe – wyjaśnia doradca techniczny firmy ELWICO, która jest dystrybutorem wyposażania warsztatów samochodowych – bardzo łatwo przystosować do obsługi samochodów elektrycznych. Do typowego podnośnika samochodowego wystarczy dokupić specjalne uchwyty podtrzymujące koła. Umożliwia to podnoszenie pojazdu bezpośrednio za jego koła bez konieczności znajdowania bezpiecznych punktów podparcia. Taka metoda podnoszenia auta uniemożliwia ewentualne uszkodzenia mechaniczne zespołu akumulatorów lub ich obudowy, która może być skorodowana lub w jakikolwiek sposób wcześniej naruszona”.

Dobrym przykładem podnośnika, który doskonale nadaje się do obsługi samochodów elektrycznych może być podnośnik dwukolumnowy AUTOPSTENHOJ Maestro 2.35 PREMIUM. Przeznaczony jest do podnoszenia pojazdów o masie do 3,5 tony i zbudowany z  dwóch symetrycznych kolumn o stabilnej stałej konstrukcji. Wyposażony został w dwa silniki, system wykrywający i zatrzymujący opuszczanie podnośnika w przypadku wykrycia przeszkody, wyłącznik krańcowy, elektroniczną synchronizację porównującą impulsy z obydwu kolumn oraz wiele innych udogodnień. Podnośnik ten dzięki długim ramionom obrotowym umożliwia skuteczne i bezpieczne podnoszenie pojazdu za koła oraz pozwala na wygodną pracę na stanowisku przy wszystkich samochodach elektrycznych o małych i dużych gabarytach.

 

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję