Przyczyny i najczęstsze objawy uszkodzenia tylnej belki w aucie
Tylna belka w samochodzie to element konstrukcyjny, popularnie stosowany przez producentów takich marek jak Peugot, Citroen oraz Renault. Wbrew temu, co można o niej nieraz usłyszeć, belka skrętna stanowi proste i solidne rozwiązanie. Dzięki niej możemy poczuć komfort jazdy. Wystarczy tylko o nią odpowiednio dbać. Jak? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. Ponadto dowiesz się, jakie są najczęstsze przyczyny i objawy jej ewentualnego uszkodzenia.
Regeneracja tylnej belki
Samochód, jak każda maszyna, wymaga właściwego serwisowania. Podczas eksploatacji jego poszczególne układy i części ulegają zużyciu. Aby sprawnie działały i zapewniały bezpieczeństwo podczas jazdy, musimy je na bieżąco regenerować. Tyczy się to również belki skrętnej. Jeśli podczas prowadzenia auta usłyszymy niepokojące dźwięki dobiegające z tyłu pojazdu, nie bagatelizujmy ich. Mogą one być objawem jej uszkodzenia. Wówczas konieczna będzie naprawa belki tylnej.
Jej regenerację najlepiej zlecić fachowcom, którzy w swojej pracy wykorzystują materiały pochodzące od renomowanych producentów oraz posiadające wymagane certyfikaty. Profesjonalnie zregenerowana belka może jeszcze długo i dobrze spełniać swoją funkcję, a my dodatkowo otrzymamy pisemną gwarancję bez limitu kilometrów. Niektóre warsztaty udzielają jej aż na dwa lata.
Objawy i przyczyny uszkodzenia tylnej belki
W samochodach marki Peugot (w modelach takich jak 106, 206 czy Partner) na uszkodzenie belki skrętnej często wskazują dźwięki, które przypominają stukanie i skrzypienie, a dochodzą z tyłu pojazdu.
O problemach z belką świadczyć mogą także obniżona wysokość tylnego zawieszenia oraz ocieranie się tylnych opon o nadkola. Te same objawy widoczne mogą być również w przypadku Citroenów (Xara, Saxo, Picasso, Berlingo). Auta te wyposażane są bowiem w belki o podobnej konstrukcji – dodaje nasz rozmówca z firmy Em-Ka Auto w Łodzi, która świadczy kompleksowe usługi regeneracji tylnych belek w samochodach francuskich.
Najczęstszymi przyczynami naprawy belki skrętnej zaś jest nadmierne zużycie jej elementów i ich dalsza eksploatacja bez regeneracji.
W modelach Renault (m.in. Kangoo, Laguna, Megane) objawem uszkodzenia tylnej belki są z kolei mocno obniżone zawieszenie (w tylnej części) i brak właściwej amortyzacji oraz zachowania sterowności auta. Ponadto, podobnie jak w przypadku wyżej wymienionych Peugotów i Citroenów, o konieczności naprawy belki skrętnej może mówić – dosłownie i w przenośni – charakterystyczny skrzypiący dźwięk. Za taki stan rzeczy zazwyczaj odpowiadają wyeksploatowane części belki i jazda w trudnych warunkach, a mówiąc wprost – po naszych niestety często dziurawych i pełnych wybojów drogach. Dodatkowo uszkodzeniom tylnej belki sprzyjają niekorzystne czynniki atmosferyczne odpowiedzialne za korozję.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana