Materiał Partnera

Przyczyny i najczęstsze objawy uszkodzenia tylnej belki w aucie

Przyczyny i najczęstsze objawy uszkodzenia tylnej belki w aucie

Tylna belka w samochodzie to element konstrukcyjny, popularnie stosowany przez producentów takich marek jak Peugot, Citroen oraz Renault. Wbrew temu, co można o niej nieraz usłyszeć, belka skrętna stanowi proste i solidne rozwiązanie. Dzięki niej możemy poczuć komfort jazdy. Wystarczy tylko o nią odpowiednio dbać. Jak? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. Ponadto dowiesz się, jakie są najczęstsze przyczyny i objawy jej ewentualnego uszkodzenia.

Regeneracja tylnej belki

Samochód, jak każda maszyna, wymaga właściwego serwisowania. Podczas eksploatacji jego poszczególne układy i części ulegają zużyciu. Aby sprawnie działały i zapewniały bezpieczeństwo podczas jazdy, musimy je na bieżąco regenerować. Tyczy się to również belki skrętnej. Jeśli podczas prowadzenia auta usłyszymy niepokojące dźwięki dobiegające z tyłu pojazdu, nie bagatelizujmy ich. Mogą one być objawem jej uszkodzenia. Wówczas konieczna będzie naprawa belki tylnej.

Jej regenerację najlepiej zlecić fachowcom, którzy w swojej pracy wykorzystują materiały pochodzące od renomowanych producentów oraz posiadające wymagane certyfikaty. Profesjonalnie zregenerowana belka może jeszcze długo i dobrze spełniać swoją funkcję, a my dodatkowo otrzymamy pisemną gwarancję bez limitu kilometrów. Niektóre warsztaty udzielają jej aż na dwa lata.

Objawy i przyczyny uszkodzenia tylnej belki

W samochodach marki Peugot (w modelach takich jak 106, 206 czy Partner) na uszkodzenie belki skrętnej często wskazują dźwięki, które przypominają stukanie i skrzypienie, a dochodzą z tyłu pojazdu.

O problemach z belką świadczyć mogą także obniżona wysokość tylnego zawieszenia oraz ocieranie się tylnych opon o nadkola. Te same objawy widoczne mogą być również w przypadku Citroenów (Xara, Saxo, Picasso, Berlingo). Auta te wyposażane są bowiem w belki o podobnej konstrukcji – dodaje nasz rozmówca z firmy Em-Ka Auto w Łodzi, która świadczy kompleksowe usługi regeneracji tylnych belek w samochodach francuskich.

Najczęstszymi przyczynami naprawy belki skrętnej zaś jest nadmierne zużycie jej elementów i ich dalsza eksploatacja bez regeneracji.  

W modelach Renault (m.in. Kangoo, Laguna, Megane) objawem uszkodzenia tylnej belki są z kolei mocno obniżone zawieszenie (w tylnej części) i brak właściwej amortyzacji oraz zachowania sterowności auta. Ponadto, podobnie jak w przypadku wyżej wymienionych Peugotów i Citroenów, o konieczności naprawy belki skrętnej może mówić – dosłownie i w przenośni – charakterystyczny skrzypiący dźwięk. Za taki stan rzeczy zazwyczaj odpowiadają wyeksploatowane części belki i jazda w trudnych warunkach, a mówiąc wprost – po naszych niestety często dziurawych i pełnych wybojów drogach. Dodatkowo uszkodzeniom tylnej belki sprzyjają niekorzystne czynniki atmosferyczne odpowiedzialne za korozję.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję