SEO lokalne a branża motoryzacyjna – dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne?
Prowadzisz własny warsztat samochodowy? Jesteś mechanikiem lub właścicielem sklepu z częściami samochodowymi? Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów? W takim razie koniecznie sprawdź, na czym polega lokalne SEO oraz pozycjonowanie stron www. Czy powinieneś założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Co to oznacza dla Twojego biznesu? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.
Co branża motoryzacyjna powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
SEO lokalne polega na czynnościach, które prowadzą do zwiększenia widoczności stron internetowych na określone zapytania. Zapytania są związane z daną lokalizacją, a zatem:
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Mechanicy i właściciele sklepów z częściami samochodowymi mogą się reklamować na różny sposób. Najlepszym sposobem jest posiadanie własnej strony internetowej i bloga. Sprawdzi się także aktywność w social mediach. Dobrą opcją jest wprowadzenie działań związanych z lokalnym SEO. Wtedy internauci będą mogli znaleźć Twoją stronę na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na lokalne frazy. Lokalne zapytania bowiem pozwalają potencjalnym klientom znaleźć firmę lub usługę w pobliżu. W celu znalezienia mechanika w pobliskiej okolicy szukają informacji o specjaliście poprzez następujące hasła:
- sklep motoryzacyjny Wrocław
- części samochodowe Warszawa
- mechanik Bydgoszcz
Jak się okazuje, użytkownicy nie zawsze wpisują hasło z lokalizacją. Google jednak nie pokaże ofert z odległych lokalizacji. W sytuacji, gdy użytkownik ze Szczecina wpisze w wyszukiwarkę frazę „warsztat samochodowy”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich, którzy znajdują się najbliżej mechaników.
SEO lokalne a branża motoryzacyjna
SEO lokalne jest rekomendowane w przypadku usług motoryzacyjnych. Dotyczy to zarówno sklepów motoryzacyjnych, jak i dużych warsztatów samochodowych prowadzących działalność stacjonarnie w konkretnym mieście czy województwie. Takie firmy swoje usługi kierują do osób szukających pilnej pomocy mechanika w okolicy. W sytuacji, gdy prowadzi się sieć warsztatów w kilku miastach, pozycjonuje się je na dane lokalizacje. Regionalne pozycjonowanie jest polecane przy większych miejscowościach, przy dużej konkurencyjności.
Czym jest lokalna optymalizacja?
W celu wprowadzenia lokalnego SEO wymaga się posiadania stacjonarnego adresu. Zazwyczaj mechanik czy właściciel sklepu z auto częściami działa stacjonarnie pod określonym adresem. Przyjmuje w swojej siedzibie klientów. Aby zbudować lokalną widoczność, należy zoptymalizować stronę. Warto także zadbać o prowadzące do niej linki. Informacje o adresie przedsiębiorstwa powinny się znaleźć na stronie www wraz z danymi:
- nazwa firmy
- numer telefonu
- godziny pracy
Informacje powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce umożliwia ich pokazanie na podstronach. Ułatwia to zrozumienie strony przez roboty wyszukiwarki oraz umożliwia internautom szybkie odnalezienie danych kontaktowych do mechanika specjalisty. Ważne, aby dane kontaktowe były określone danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Nie można zapomnieć o zastosowaniu fraz z lokalizacją, na przykład:
- miasta np. części samochodowe w Warszawie
- dzielnicy np. mechanik na Mokotowie
- regionu np. sklep motoryzacyjny w Lubelskiem
Ważne informacje muszą się znaleźć w tagach title, jak również nagłówkach H1. Dobrze, aby znalazły się w treści strony. Powinny także występować w formie naturalnej – odmienionej. Dlatego zamiast „mechanik Wrocław” powinno być „mechanik we Wrocławiu”. Wizerunek Twojego biznesu polepszy interesujący content na blogu oraz promocja w mediach społecznościowych.
Jesteś właścicielem warsztatu samochodowego w kilku miastach? W takim razie nie zapomnij o landing pages, czyli stronach docelowych. Dobrze jest stworzyć podstrony z ciekawą treścią. Powinny być zaadresowane do klientów danej miejscowości czy dzielnicy. Nie może zabraknąć danych kontaktowych. Równie istotne są zdjęcia i atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny pliku graficznego. Ważne jest także linkowanie między podstronami lub opcja dodawania przez internautów ocen.
Jakie są korzyści z Google Moja Firma?
Darmowym narzędzie do promocji jest Google Moja Firma. Pozwala wyświetlać informacje o firmie w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business szczególnie sprawdzi się przy małych, jak i średnich warsztatach samochodowych. Poza pojawieniem się wysoko w wynikach organicznych Google, do jej zalet zalicza się:
- budowa zaufania wśród internautów
- możliwość dodawania ocen o danym specjaliście – jako właściciel firmy możesz odpowiadać na nie użytkownikom Internetu
- gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – dzięki temu internauci mogą łatwo się skontaktować z Tobą
- dotarcie do statystyk – możesz monitorować działania użytkowników i dotrzeć do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są zalety lokalnego SEO?
Zdecydowanie się na lokalne SEO umożliwia dotrzeć do klientów, a więc:
- dotarcie do klientów używających urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników
- zwiększenie pozycji Twojej strony www w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci klikają zwykle w wysokie pozycje
- oszczędność czasu i kosztów, które wiążą się z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – lokalne frazy mają mniejszą konkurencję w stosunku do ogólnych słów kluczowych. Dzięki temu efekty są szybsze do zaobserwowania
- zainwestowanie w przyszłość – wypozycjonowanie na lokalnym rynku pozwoli zbudować bazę klientów i podbicie w przyszłości krajowego rynku
Masz własny warsztat samochodowy? Jesteś mechanikiem lub sprzedawcą auto części? Zajmujesz się galwanizacją opon? W takim razie zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. Dzięki temu zyskasz klientów z najbliższej okolicy.
Źródło: PBI
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana