Materiał Partnera

Typowe usterki przewodów wspomagania i klimatyzacji

Typowe usterki przewodów wspomagania i klimatyzacji

Na poprawne działanie samochodu składa się współpraca wielu układów, które z kolei tworzone są przez połączone ze sobą pojedyncze elementy, same składające się z jeszcze mniejszych części. Problemy z funkcjonowaniem pojazdu bardzo często rozpoczynają się właśnie od usterki jednego małego elementu, jednak zignorowanie go może z czasem doprowadzić do rozległych uszkodzeń. W układzie wspomagania oraz w systemach klimatyzacji może dojść między innymi do usterek przewodów – w przypadku tych drugich służących do transportowania czynnika chłodzącego, w pierwszym zaś oleju hydraulicznego (w hydraulicznym układzie wspomagania) lub prądu (w układzie elektrycznym).

Uszkodzenia przewodów wspomagania

W hydraulicznym (a także elektrohydraulicznym) układzie wspomagania przewody hydrauliczne mają za zadanie doprowadzać do poszczególnych elementów olej hydrauliczny, niezbędny do jego właściwego funkcjonowania. Ciecz przemieszcza się w nich często pod dużym ciśnieniem, a do tego ulegają one podczas jazdy różnym drganiom, co sprawia, że z czasem może dojść do ich przetarcia i rozszczelnienia. Prowadzi to do wycieków płynu i w efekcie dostarczania zbyt małych jego ilości do poszczególnych elementów układu. Rozwiązaniem jest naprawa przewodów lub wymiana ich na nowe. Przewody hydrauliczne znaleźć można np. w ofercie dostawcy elementów układów hydraulicznych Plonex z Warszawy.

Uszkodzenie przewodów może mieć miejsce również w elektrycznym układzie wspomagania. W tym przypadku transportują one energię elektryczną i jakiegokolwiek obtarcia mogą doprowadzić do przerw w jej dopływie. Najczęściej sprawia to, że układ wspomagania okazjonalnie przestaje pracować lub nie działa w ogóle.

Uszkodzenia przewodów klimatyzacji

W przypadku klimatyzacji przewody służą do transportowania czynnika chłodzącego i w efekcie utrzymywania samochodu w odpowiedniej temperaturze. Jednak tu również może dojść do ich przetarcia lub rozszczelnienia, a także uszkodzenia zaworów i podłączeń. Najczęściej doprowadza to do wycieku płynu i w efekcie znacznie mniej wydajnego działania klimatyzacji (lub jej całkowitego braku). Trzeba je wtedy naprawić albo wymienić. Usterkę widać czasami po wyraźnych plamach czynnika chłodzącego. Jeśli nie są widoczne, można użyć pianki do wykrywania nieszczelności lub udać się po pomoc do serwisu.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję