Wszystko, co warto wiedzieć o kasowaniu kodów błędów w aucie
Dzięki postępowi technologicznemu w diagnostyce samochodowej, nowoczesne systemy pozwalają obecnie na błyskawiczną identyfikację przyczyn nieprawidłowej pracy różnych podzespołów w samochodach. Poszczególnych informacji dostarczają tzw. kody błędów, czyli ujednolicony system znaków, który stosuje się dziś we wszystkich pojazdach. Piszemy, jak i po co usuwa się błędy w samochodzie.
Co zrobić z kontrolkami na desce rozdzielczej?
Kontrolki na desce rozdzielczej samochodu zwykle nie pojawiają się bez przyczyny. Co prawda, czasami mogą być efektem chwilowych zakłóceń, ale zwykle świadczą o tym, że niektóre systemy pojazdu nie działają tak, jak powinny. To szczególnie ważne wtedy, gdy pojawią się też dodatkowe objawy, jak np. spadek mocy czy drgania kierownicy. Wszyscy kierowcy powinni pamiętać, aby tego typu informacje wyświetlane przez komputer pokładowy sprawdzić w warsztacie mechanicznym. Należy bowiem podkreślić, że długa jazda bez kasowania błędów może doprowadzić do pogłębienia usterki lub nawet całkowitego unieruchomienia pojazdu. Takie zaniedbanie może wiązać się z wysokimi kosztami w przypadku późniejszych napraw.
Jak usuwa się kody błędów w aucie?
Proces usuwanie kodów błędów w samochodzie nie jest czynnością skomplikowaną i wykwalifikowanemu specjaliście nie zajmuje dużo czasu. Kody usuwa się po wyeliminowaniu przyczyny awarii lub wymianie części samochodowej. Czynność ta polega kolejno na:
podłączeniu urządzenia diagnostycznego,
uruchomieniu silnika,
odczytaniu zapisanych kodów błędów w pamięci pojazdu,
usunięciu błędów za pomocą komputera diagnostycznego.
Jedną z firm, w której można umówić się na diagnostykę komputerową jest Serwis samochodowy CarMan w Szczecinie.
Po co usuwa się kody błędów?
Kasowanie kodów błędów to inaczej usunięcie ich z pamięci komputera samochodowego. Wykonanie tego po naprawie lub wymianie danego podzespołu ma na celu również sprawdzenie czy działania naprawcze były skuteczne. Niekiedy zdarza się, że po zidentyfikowaniu problemu i naprawie, a następnie przejechaniu kilku kilometrów, te same kontrolki na desce rozdzielcze ponownie zaczynają się świecić. Zwykle jest to sygnał, że błędnie określono diagnozę i wymagana jest ponowna wizyta w warsztacie.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana